Fotografia portretowa Poznań /Potencjał 50mm 1.8

Dla tych którzy zaczynają bawić się fotografią studyjną polecam ten typ oświetlenia portretowego kobiet. Nie wymaga dużej ilości lamp a efekt jest zadowalający. Jest to typowe oświetlenie typu ,,muszla", gdzie zastosowałem okte z góry pod kątem 45st. praktycznie przy samej modelce, od dołu światło odbite blendą również pod lekkim kątem w srtonę modelki. W zależności od zdjęcia, zastosowałem blende białą i złotą żeby ocieplić kolorystykę zdjęcia. Na tło powędrowała 430EX aby zrobić lekką aurę na zdjęciu. Do okty był podpięty Quantuum PT 300 ustawiony na 2.5/6 także nawet nie połowa mocy. Jeżeli chodzi o szkło to jak w temacie, wykorzystałem słynny z dobrej wręcz śmiesznej ceny stałki Canonowskiej o świetle 1.8. Te szkło do bardzo dobra alternatywa na Cropa, daj nam ogniskową 85mm czyli typową do portretu. Głośny AF mi nie przeszkadza, szkło jest dość celne i przede wszystkim jasne. Ja użyłem przysłony 2.5 aby dodać głębię ostrości. Na początku kombinowałem 1,8 ale na 2,5 lepiej ostrzył moim zdaniem. To tyle jeżeli chodzi o setup. Przejdźmy do sesji - zamysł był aby wykonać subtelne zdjęcie z kwiatkiem we włosach, ramiona odkryte, oczy  pomalowane w niebieski odcień, włosy upięte. Taki styl odda nam fajny, delikatny, zwiewny klimat. Druga opcja to wykorzystanie jakiegoś przedmiotu, żeby ukazać inne gesty niż w poprzednim stajlu ;) Wybór padł na lizaka który był pod ręką :) Do tego zamiast kwiatka, chusta aby nadać inny charakter modelki. Jak ustawić AF? Celować w między oczy! Jak oczy są ostre to już jesteśmy w domu ;) gorzej będzie jak reszta będzie ostra a oczy ,,mydlane". Takie oświetlenie nie wymaga praktycznie obróbki, W LR delikatnie suwakami, a w PS tylko podostrzenie.

 Jak to wyszło? Przedstawiam poniżej...

Pozdrawiam
JG




















Komentarze

Popularne posty